Reklamacje

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
Lucysupernova
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 18, 2010 4:59 pm

Reklamacje

Post autor: Lucysupernova »

Witam,
proszę mi pomóc i wskazać moduł, w którym możliwy jest do przeprowadzenia proces reklamacji.
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1477 times
Kontakt:

Re: Reklamacje

Post autor: dominik.tylczynski »

Napisz proszę coś więcej o przebiegu tego procesu reklamacji.
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1477 times
Kontakt:

Re: Reklamacje

Post autor: dominik.tylczynski »

Reklamacje, zwroty do dostawców możesz zgrabnie obsłużyć przez zawiadomienia w module QM: Processing Return Deliveries to Vendors

Natomiast do obsługi zgłoszeń od klientów możesz wykorzystać moduł CS: Customer Service
Lucysupernova
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 18, 2010 4:59 pm

Re: Reklamacje

Post autor: Lucysupernova »

Niestety nie mamy ani CS ani QM :(
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1477 times
Kontakt:

Re: Reklamacje

Post autor: dominik.tylczynski »

Macie, tylko pewnie nie skonfigurowany i nie używany. Oba moduły są częścią standardowego SAP ERP. Pytałaś o moduły i to są właśnie te moduły.
Napisz dokładniej co chcesz zrobić - postaram się pomóc.
Lucysupernova
Posty: 17
Rejestracja: czw lut 18, 2010 4:59 pm

Re: Reklamacje

Post autor: Lucysupernova »

W firmie funkcjonują wydziały, które obciążają się za świadczone usługi i tak np:
Przykład 1:
Dział1 naprawia samochody dla Działu2, który odbiera auta po naprawie protokolarnie -jeśli Dział2 stwierdzi niedoskonale wykonaną usługę, należałoby uruchomić procedurę reklamacyjną i obciążyć Dział1 kosztami ponownej naprawy.
Przykład 2:
Dział1 naprawia samochody dla Działu2, który odbiera auta po naprawie protokolarnie -jeśli Dział2 stwierdzi, że wina nie leży na Dziale1 tylko np na wadliwej części zamawianej u dostawcy należałoby uruchomić procedure reklamacyjną i obciążyć tego dostawcę części którą zamontował Dział1.
Przykład3:
Dział2 wysyła auto do naprawy na zewnątrz firmy-po powrocie auta |Dział2 stwierdza źle wykonaną usługę - należy uruchomić proces reklamacji i obciążyć kosztami klienta zewnętrznego.

tak to miałoby mniej więcej wyglądać- w dużym uproszczeniu.
jak taki proces obsłużyć w SAP? to są tylko 3 kombinacje, a może być więcej..
ODPOWIEDZ