Czy jest sens zabierać się za ABAP

Tutaj możesz zadać pytania, które nie znalazły miejsca w innych działach i porozmawiać na ogólne tematy.
ODPOWIEDZ
pawel94
Posty: 3
Rejestracja: wt paź 31, 2017 9:37 pm

Czy jest sens zabierać się za ABAP

Post autor: pawel94 »

Witam!

Jestem studentem drugiego roku kierunku technologie informacyjne na uczelni zagranicznej. Myślę nad zostaniem programistą, ale nie programistą JAVA, C#, PHP czy Python tak jak większość ludzi chcących zostać programistami, tylko programowaniem w jakimś bardziej specjalistycznym, niszowym języku. Zastanawiam się za to nad zostaniem programistą ABAP, lecz mam mieszane uczucia. Konkretnie chodzi o to, że jestem raczej człowiekiem, który myśli algorytmami a nie biznesowo (a wyobrażam sobie, że myślenie biznesowe jest bardzo przydatne przy programowaniu w ABAP), który myśli bardziej powiedzmy zero-jedynkowo a do tego mam bardziej introwertyczną naturę. Przy ABAP przeraża mnie troszkę konieczność poznania systemu SAP (bo nie bardzo wyobrażam sobie programowania w ABAP bez znajomości tego systemu) co dla osoby, która ma problemy z myśleniem biznesowym (które nie jest raczej myśleniem algorytmicznym , tudzież zero-jedynkowym) może stanowić niemały problem. Na czwartym semestrze będziemy mieli podstawy programowania w C# i SQL (chociaż SQL już trochę umiem, bo interesuję się bazami danych) i myślę nad podjęciem jakiegoś stażu przy programowaniu w ABAP w wakacje, bo z tego co widzę wymagania nie są mega wielkie (zazwyczaj znajomość jakiegoś języka obiektowego na przynajmniej podstawowym poziomie i SQL), ale ta konieczność pozyskiwania wiedzy biznesowej trochę mnie od tego odstrasza....a Wy co tym myślicie ? Z góry dzięki za odpowiedzi :)
dominik.tylczynski
Posty: 8326
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1915 times
Been thanked: 1474 times
Kontakt:

Re: Czy jest sens zabierać się za ABAP

Post autor: dominik.tylczynski »