Podział części zamiennych na oryginalne i zamienniki

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
texdice
Posty: 10
Rejestracja: czw lut 22, 2018 6:48 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 1 time

Podział części zamiennych na oryginalne i zamienniki

Post autor: texdice »

Dzień dobry wszystkim :)
Jestem początkującym koordynatorem SAP w firmie, dla której pracuję. Wiedza jaką posiadałem w momencie objęcia stanowiska ograniczała się do obsługi modułu MM a właściwie tylko Zaopatrzenia. Teraz będę musiał umieć wszystko i bardzo mnie ten fakt cieszy :)

Przeczytałem wszystkie instrukcje dotyczące powyższego modułu ale niestety nie jestem pewien, czy rozwiązanie które znalazłem sprawdzi się w praktyce.
Mam za zadanie uporządkować części zamienne do samochodów w warsztatowym magazynie, z podziałem na oryginały i zamienniki. W firmie rusza standaryzacja nazw indeksów i wszystkie będą zmieniane na nazwy ogólne, z podziałem na grupy materiałowe wg marek pojazdów. Nie mam możliwości stworzenia dwóch indeksów materiałowych gdzie jeden byłby oryginałem a drugi zamiennikiem. Wpadłem więc na pomysł żeby wykorzystać partie do takiego podziału. Magazynier w momencie przyjęcia edytowałby przypisaną partię i w zakładce "Kwalifikacja" wpisał w polu "Oznaczenie dodatkowe" - "Zamiennik" lub "oryginał". Musiałbym wprowadzić zmiany w tych polach, żeby nie trzeba było wpisywać tego ręcznie, bo wiadomo, że błędy na pewno się zdarzą i raportowanie nigdy nie będzie dokładne. Dodatkową kwestią jest raportowanie właśnie. Nie mam (bądź nie mogę znaleźć) w SAP żadnego raportu, który pokazywałby coś co dotyczy partii, oprócz jej numeru. Więc tu CR też będzie konieczne. Dodatkowa CRka na etykiety, żeby wszystkie pola z zakładki "Kwalifikacja" były drukowane. Pozwoli to magazynierowi rozpoznać część "na pierwszy rzut oka".