Usprawnienie wysyłek i zwrotów

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
Opa
Posty: 6
Rejestracja: pn lip 12, 2021 9:37 am

Usprawnienie wysyłek i zwrotów

Post autor: Opa »

Cześć
Mam pytania odnośnie transakcji, w których można wykonać wysyłkę oraz zwrot. Aktualnie u mnie w firmie w celu stworzenia wysyłki wykorzystujemy transakcje Vl10i (najczęściej), Vl01no (wysyłki opakowań), Vl74, Me2o, Vl02n, Vl06o, mm01, lpk1. Dodatkowo wykorzystujemy transakcje Pof2, Pop1, Pop2. W tematach SAP`owych jestem zielony, ale akurat w tym dziale rzuca się w oczy to, że magazynierzy bardzo dużo czasu tracą na robienie wysyłek w SAP`ie. Poziom skomplikowania tych transakcji również IMO jest wysoki. Znacie może jakieś prostsze transakcje, którymi można by zamienić wyżej wymienione?

To samo tyczy się w mojej firmie zwrotów z produkcji. Aktualnie proces wygląda tak, że zlecenia produkcyjne wystawiane są na ilość o 10 sztuk większą niż jest zaplanowana produkcja (mieliśmy dużo braków, kiedy wystawialiśmy zlecenia zgodnie z planem produkcyjnym). Z wielu przyczyn, komponenty wracają na magazyn w różnej ilości (raczej nigdy nie jest to 10 szt) przez co magazynierzy zwroty wykonują pojedynczo w transakcji LT01, przesuwając komponent ze strefy produkcyjnej na dokładną lokalizację w magazynie. Tutaj to samo pytanie co powyżej, macie jakiś pomysł usprawnienia tego procesu? Wydaje mi się, że wykonywanie z palca kilkuset zwrotów dziennie jest dużym marnotrastwem.

Z góry dziękuję za każdą formę pomocy :)
aregmax
Posty: 200
Rejestracja: śr sty 21, 2009 11:28 am
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 4 times
Been thanked: 84 times

Re: Usprawnienie wysyłek i zwrotów

Post autor: aregmax »

Opa pisze: pn lip 12, 2021 9:54 am