Zgrubne przyjęcie materiału

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
Patryk_Z
Posty: 95
Rejestracja: pt lip 23, 2021 10:00 pm
Has thanked: 18 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Zgrubne przyjęcie materiału

Post autor: Patryk_Z »

Dzień Dobry,

Mam następujący problem:

Dział zakupu utworzył zamówienie zakupu od dostawcy. Przez pomyłke zamiast rodzazju potwierdzenia "Dostawa przychodząca" wybrano "Dost. / zgrubne PrzM"

Niestety nie zostało to na czas zauważone i pozycja zamówienai została już przyjęta na magazyn, utworzono dostawę przychodzacą i zaksięgowaną ją.

Mój problem polega na tym, że w związku z tego typu przyjęciem na magazyn nie zredukowałoa się ilość na zamówieniu.

Mam tutaj dwa pytania
1. Pierwsze to o to zgrubne przyjęcie, do czego ono służy i w jakich sytuacjach może być faktycznie wykorzystywane?
2. A drugie pytanie to oczywiście czy mogę jakoś jeszcze naprostować to przyjęcie?
mrcb
Posty: 267
Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
Has thanked: 16 times
Been thanked: 111 times

Re: Zgrubne przyjęcie materiału

Post autor: mrcb »

Zgrubne przyjęcie pozwala na rozbicie procesu przyjęcia na 2 etapy.
Załóżmy, że masz wiele zamówień i wiele pozycji i nie chcesz obciążać Magazynu wyszukiwaniem dokumentów w systemie. W takim przypadku, ktoś lepiej zorientowany temacie, co powinna zawierać dostawa (np. ktoś z Zakupów) zajmuje się wstępnym przygotowaniem dokumentów do fizycznego przyjęcia. Przebija się przez dokumenty, odnajduje pozycje zamówień i wprowadza oczekiwane ilości dla pozycji lub wprowadza je na podstawie dokumentów dostawcy. Może tez fizycznie sprawdzić czy ilość dostarczonych palet jest zgodna z dokumentami dostawcy, bez wchodzenia w szczegóły co do rzeczywistych ilości i asortymentów. W ten sposób tworzy dokument zgrubnego przyjęcia. Co istotne, nie generuje żadnych księgowań na zapasie (dokument zgrubnego przyjęcia to technicznie dostawa przychodząca)
Kolejny krok, to fizyczne przyjęcie. Na tym etapie Magazyn ma już ułatwioną robotę, bo ma gotowy wzorzec, w referencji do którego może wykonać księgowania. Zajmuje się tylko weryfikacją rzeczywiście dostarczonych ilości, bez straty czasu na odnajdywanie dokumentów systemowych.
Zgrubne przyjęcie ma szereg zalet, jest widoczne dla MRP, można wydrukować pomocny przy fizycznym rozładunku, i takie tam...

Opisany proces systemowo ma sens, w przypadku, gdy nie pracujemy na dostawach przychodzących - klucz potw. 0002. Twój przypadek to 0003,który w procesie uwzględnia dostawę przychodzącą. Sam nie do końca znajduję zastosowanie dla takiej opcji, gdyż dostawa przychodząca już w zasadzie ogranicza zakres dokumentów na których pracuje Magazyn. Co więcej Magazyn pracuje na dostawie przychodzącej, a nie na dokumencie zgrubnego przyjęcia. Być może klucz 0003 wynika z konieczności fizycznego rozdzielenia procesu przyjęcia na 2 etapy. Ogólnie proces wywodzi się z Retail'a z którym nie mam za dużo doświadczeń, ale chętnie dowiem się jak to wygląda w praktyce, jeżeli ktoś zechce się tym podzielić. Może sama specyfika przyjęcia jest trochę inna i wymaga takiego podejścia.

Odpowiedzi na pkt. 2 nie znam.

pozdr.m.
ODPOWIEDZ