Konfigurator wariantów

Jeśli szukasz pracownika, podwykonawcy zamieść taką informację w tym właśnie dziale.
greg_hhl
Posty: 128
Rejestracja: wt paź 10, 2017 4:26 pm
Has thanked: 41 times
Been thanked: 76 times

Konfigurator wariantów

Post autor: greg_hhl »

Cześć,

opiszę proces w bardzo ogólnych zarysach:
mamy materiał konfigurowalny, mamy materiały wzorcowe z materiałem konfigurowalnym na MRP3(mają zdefiniowane pewne stałe parametry), mamy materiały "do produkcji" zawierające na MRP3 wstawiony ten materiał konfigurowalny, są przygotowane wzorcowe zlecenia sprzedaży oparte na materiałach wzorcowych .... dla użytkowników jest przygotowana transakcja zetowa, która wykorzystuje BAPI do zakładania zleceń sprzedaży na kolejne materiały "do produkcji" pobierając do BOM część danych ze zlecenia wzorcowego a część z bieżącego materiału. Tak utworzone zlecenie jest następnie przez użytkowników przygotowujących produkcję uzupełniane o różne bieżące parametry. Nie muszę oczywiście dodawać, że jest wykorzystanych całkiem sporo zależności obiektowych (nie policzyłem ich ale z całą pewnością jest dużo).

Pod koniec stycznia br.zrobiliśmy upgrade systemu przechodząc z EHP6 od razu do EHP8. Efekt jest teraz taki, że podczas tworzenia zleceń sprzedaży na nowe materiały konfiguracja jest niespójna i nawet nie daje się poprawiać. Na dodatek zamiast pobierać niektóre dane z bieżącego materiału pobiera je z materiału wzorcowego.
Wiem, w trakcie testów podczas procesu upgrade powinno to zostać wychwycone i usunięte. Wychwycone zostało (dość późno, niestety - taki czasem bywa biznes) jednak z racji tego, że mają gotowe zlecenia sprzedaży na produkcję praktycznie do końca roku to ciśnienia na naprawę tego natychmiast nie było.
Tym, którzy wykażą chęć (a dysponują odpowiednią wiedzą i doświadczeniem) opiszę proces z większą szczegółowością.

Poszukuję kogoś (firmy? freelancera?) kto usiądzie do tego i nam to naprawi. Incydent już jeden zrobiłem (bo pierwotnie realizacja procesu kończyła się na dumpie, SAP wskazał miejsce i naprawiliśmy), nie jestem całkiem przekonany, że powinienem nadal to "pchać" przez SAPa.

Mam na boku zostawioną wersję systemu sprzed upgrade jako model porównawczy (do systemu dostęp mam tylko ja, nie jest przez nikogo więcej nie tyle używany - nawet nie jest widziany) - tu mam możliwość weryfikacji zgłaszanych przez użytkowników problemów i wiem, ze opisany proces pracował przed upgrade bez zarzutu.