Zablokowanie systemu na czas prac serwisowych.

Jeśli programujesz, administrujesz, integrujesz i masz wątpliwość lub obawę, to właśnie najlepsze miejsce dla Ciebie. Pisz śmiało...
ODPOWIEDZ
MarekPP
Posty: 10
Rejestracja: śr maja 02, 2007 11:24 am

Zablokowanie systemu na czas prac serwisowych.

Post autor: MarekPP »

Cześć,

czy jest jakiś prosty i wygodny sposób na zablokowanie użytkownikom możliwości logowania do systemu na czas np. prac serwisowych itp.

SU01 i "lock user" odpada bo mam ich ponad 200 :)

Z góry dzięki,
MAREK
cristall
Posty: 1
Rejestracja: wt cze 19, 2007 1:38 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: cristall »

Nie prościej przyblokować port w maszynie ?
klienci odbiją sie jedyny problem to możliwość wzrostu zgłoszeń serwisowych w tym czasie
leopard
Posty: 18
Rejestracja: czw cze 21, 2007 10:22 am
Been thanked: 3 times

Post autor: leopard »

Najprościej użyć SU10 (opracowanie zbiorcze) . Na ekranie wyboru nie wpisywać użytkowniów "z ręki" tylko rozwinąć listę F4 dla pierwszej pozycji. Zaznaczyć wszystkich userów (zielona ikonka na dole listy) i OK. Potem po prostu zablokowac - odblokować...
Artur Machaj
FS
Posty: 47
Rejestracja: śr kwie 04, 2007 1:18 pm
Lokalizacja: Poznań

A w SAPie ...

Post autor: FS »

A w SAPie są przynajmniej dwie możliwości ...

1. SU10 i masowy lock (odpowiednio wcześniej należałoby przypisać userów do jakiejś grupy serwisowej by łatwo wybrać wszystkich do zalockowania i zdjęcia locka).
2. Z poziomu serwera aplikacji:
a) tp locksys <SID> pf=<profil>
b) tp unlocksys <SID> pf=<profil>
Działa szybko, sprawnie i blokuje wszystkich poza SAP* i DDICiem. Ponadto wyświetla przy próbie logowania komunikat "Upgrade still running. Logon not possible." (co prawda nie zawsze pasujący do sytuacji, ale ilość telefonów od zdesperowanych użytkowników będzie mniejsza)

Można też skorzystać z propozycji z postu powyżej ... ale w tym przypadku (i wariancie 1. mojej propozycji) dobrze to robić w momencie gdy znajdujemy się poza zasięgiem :)
---------------------
Filip Stankowski
http://www.icg.pl
---------------------
ODPOWIEDZ