Zakładanie roli SAP poza SAP

Jeśli programujesz, administrujesz, integrujesz i masz wątpliwość lub obawę, to właśnie najlepsze miejsce dla Ciebie. Pisz śmiało...
ODPOWIEDZ
bogumil
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2020 12:33 am

Zakładanie roli SAP poza SAP

Post autor: bogumil »

Witam wszystkich,
moje pytanie może wydać się dziwne, ale mam na tapecie zagadnienie integracji SAP z narzędziem klasy IDM. Pojawiło się oczekiwanie, aby rolami SAP zarządzać właśnie w tym narzędziu, tzn. konstruować role z transakcji, parametrów itd. w IDM, a do SAP wysyłać wyłącznie zlecenie utworzenia takiej roli. Składowe roli byłyby przesyłane w postaci słowników, więc od strony IDM jest technicznie możliwe "złożenie" roli. Natomiast czy taka operacja od strony SAP jest w ogóle możliwa? Jestem nowicjuszem w SAP, przeszukałem dokumentację i nie znalazłem żadnego API pozwalającego dostać się do UM z zewnątrz. Z tego co wiem nie wydaje mi się to wykonalne.
bjarkowski
Posty: 116
Rejestracja: pt lip 15, 2016 5:31 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 46 times

Re: Zakładanie roli SAP poza SAP

Post autor: bjarkowski »

Wszystko zależy jakiego IDM używasz. Wiele z nich ma dedykowane konektory do SAP.
W praktyce aby założyć użytkownika musisz jedynie wywołać odpowiednie API, możesz to spokojnie zrobić poprzez RFC lub nawet IDOCiem (już teraz nie pamietam, ale chyba nawet wbudowane CUA używa IDOCow do zakładania użytkowników).

Jeśli szukasz BAPI to spójrz tutaj: https://answers.sap.com/questions/81089 ... reate.html

Jaki IDM planujesz uzyc?
bogumil
Posty: 4
Rejestracja: pt lip 03, 2020 12:33 am

Re: Zakładanie roli SAP poza SAP

Post autor: bogumil »

Dzięki za odpowiedź.