Cześć,
Mam pytanie, chciałabym stworzyć komunikat który mówił "Inny warunek płatności" w momencie gdyby ktoś wybrał inny warunek płatności na zleceniu sprzedaży niż jest domyślny na kliencie. Myslalam uzyc GGB0 ale z tego co widzę nie ma tam tabeli ani klientów ani VBKD gdzie jest kod warunku płatności,
jest VBAP i VBAK ale warunku płatności tam nie widzę :/
Jakie macie dla mnie pomysły? Bede wdzieczna
Walidacja - komunikat na zamówieniu sprzedaży
-
- Posty: 583
- Rejestracja: pn lut 14, 2011 9:10 pm
- Has thanked: 422 times
- Been thanked: 263 times
Re: Walidacja - komunikat na zamówieniu sprzedaży
Walidacja powinna być na poziomie zlecenia a nie dokumentu księgowego.
Implementacja rozszerzenia: IMP_SD_SALES_ITEM
Metoda: IF_EX_BADI_SD_SALES_ITEM~ITEM_CHECK_ZTERM "Check Terms of Payment
Już sam opis wiele mówi do czego służy
Tam masz dostęp do VBKD-ZTERM i numeru kontrahenta więc już sobie poradzisz.
Rafał Kisiel
-
- Posty: 145
- Rejestracja: wt paź 10, 2017 4:26 pm
- Has thanked: 54 times
- Been thanked: 86 times
Re: Walidacja - komunikat na zamówieniu sprzedaży
W przeważającej większości zamiast implementacji BADI używam user-exit MV45AFZZ (MV45AFZB) - w tym drugim jest form userexit_check_vbkd i tam także można pisać kawałki kodu.
Generalnie wszystkie zbieracze user-exit'ów mam zorganizowane w ten sposób:
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
*&----------------------------------------------
FORM userexit_check_xvbap_for_delet USING us_error us_exit.
PERFORM ZZ_xxx IN PROGRAM SAPMV45A IF FOUND.
ENDFORM.
*&----------------------------------------------
FORM userexit_check_xvbep_for_delet USING us_exit.
PERFORM ZZ_xxx_yyy IN PROGRAM SAPMV45A IF FOUND.
ENDFORM.
A na początku każdego mojego FORM jest badanie czy w ogóle ma się wykonywać (tabela z polem aktywne/nie aktywne dla każdego FORM) oraz badanie czy dla dokumentu/obszaru zbytu/etc. ma się wykonywać.
Z racji tego, że mam na instalacji naście Spółek i każda ma jakieś swoje wymagania taka organizacja rozszerzeń jest wygodna i zarządzalna.
Generalnie wszystkie zbieracze user-exit'ów mam zorganizowane w ten sposób:
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
INCLUDE .... IF FOUND.
*&----------------------------------------------
FORM userexit_check_xvbap_for_delet USING us_error us_exit.
PERFORM ZZ_xxx IN PROGRAM SAPMV45A IF FOUND.
ENDFORM.
*&----------------------------------------------
FORM userexit_check_xvbep_for_delet USING us_exit.
PERFORM ZZ_xxx_yyy IN PROGRAM SAPMV45A IF FOUND.
ENDFORM.
A na początku każdego mojego FORM jest badanie czy w ogóle ma się wykonywać (tabela z polem aktywne/nie aktywne dla każdego FORM) oraz badanie czy dla dokumentu/obszaru zbytu/etc. ma się wykonywać.
Z racji tego, że mam na instalacji naście Spółek i każda ma jakieś swoje wymagania taka organizacja rozszerzeń jest wygodna i zarządzalna.