Witam,
Mam problem z zaksięgowanie not kredytowych na PO.
Kreyt noty dotyczą tylko korekty ceny, nie ilości.
W jaki sposób powinny one byc zaksięgowane, jeżeli na tym PO w poprzednim miesiacu był clearing GR/IR?
Bardzo proszę o pomoc.
Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
najpierw MR11SHOW w celu odwrócenia clearing GR/IR.
księgujesz co chcesz zaksięgować.
księgujesz co chcesz zaksięgować.
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Ja clearing robie na koniec miesiaca i wtedy zapuscic czy jakos dodatkowo go zrobic?
-
- Posty: 8326
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1915 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Jaki jest sens i cel robienia tego rozliczenia regularnie na koniec miesiąca, zwłaszcza przez dział finansów
MR11 powinno być wykorzystywane przez dział zaopatrzenia, bo tylko tam jest wiedza czy dany proces zaopatrzeniowy została zakończona mimo braku faktury czy dostawy.
W finansach stosuje się raczej przegrupowanie konta rozliczeniowego zakupu (transakcja F.19) w celu wykazania na koniec miesiąca dostaw niefakturowanych i towarów w drodze.
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
clearing zrób tak jak ci wygodnie. zależy od tego jak macie ustawione procesy w firmie
-
- Posty: 8326
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1915 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Warto przeczytać fajny tekst o MR11: Beware of the Pitfalls of Transaction MR11
Zwłaszcza dobry jest pierwszy komentarz:
Zwłaszcza dobry jest pierwszy komentarz:
Nie jestem przekonany do regularnego, tak-jak-Ci-wygodnie, używania MR11 - chętnie posłucham jednak argumentów.Although rare, there may be cases where you received your 10 pcs and then received an invoice for only 6 of them; then something happens, and your vendor disappears from the radar screen... In such cases, in order to balance GR/IR and be able to close (and then archive) your PO, MR11 is the right solution (after the right amount of time).
Since you basically got 4 pieces for free, the reduction of the V-price is correct in accounting terms as well as it's correct to get a credit in your Price Diff account if no stock is on-hand at that point in time.
I fully agree on the fact most users have a confused idea on what MR11 is there for.
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Tak jak ci wygodnie, może nie jest najlepszym określeniem. W poprzednich firmach MR11 używaliśmy w sposób regularny do clearowania różnic dla zamówień, które już swoje poleżały i nic nie wskazywało na otrzymanie kolejnych dostaw/faktur. U jednego klienta, gdzie proces dostaw oraz kontakt z kontrahentami był doprowadzony do perfekcji, efektem MR11 na koniec miesiąca było zamknięcie dosłownie kilku sztuk PO (przy tysiącach przeprocesowanych w danym okresie). Bywały okresy, że żadne różnice nie były księgowane.
księgowi z działu AP mają wiedzę, autoryzację do używania tej transakcji i dostęp do odpowiednich raportów (ME20n, FBL1N, etc). Oczywiście powinni kontaktować się z działem zaopatrzenia oraz dostawcami w celu wyjaśnienia różnic aby być pewnym, że dana lista PO może być zamknięta bez żadnych konsekwencji. Rozwiązanie może nie jest najlepsze, ale widziałem je już kilkakrotnie.
W tym konkretnym pytaniu, założyłem, że credit noty przyszły niespodziewanie i jest to raczej niestandardowa sytuacja, która wcześniej nie miała miejsca. O ile księgowanie MR11 mają już przećwiczone to problemem jest odwracanie powstałego dokumentu. Skoro PO's już raz były sclearowane (zakładam, że było ich więcej) i jest pewność, że żadne dodatkowe dokumenty nie przyjdą to można użyć MR11 tak jak jest wygodnie w zależności od wewnętrznych uzgodnień w firmie (zaraz po zaksięgowaniu not, na koniec miesiąca, na koniec kwartału, po potwierdzeniu od przełożonego, że już można, etc.)
wydaje mi się, że jest następujący:Jaki jest sens i cel robienia tego rozliczenia regularnie na koniec miesiąca, zwłaszcza przez dział finansów
księgowi z działu AP mają wiedzę, autoryzację do używania tej transakcji i dostęp do odpowiednich raportów (ME20n, FBL1N, etc). Oczywiście powinni kontaktować się z działem zaopatrzenia oraz dostawcami w celu wyjaśnienia różnic aby być pewnym, że dana lista PO może być zamknięta bez żadnych konsekwencji. Rozwiązanie może nie jest najlepsze, ale widziałem je już kilkakrotnie.
W tym konkretnym pytaniu, założyłem, że credit noty przyszły niespodziewanie i jest to raczej niestandardowa sytuacja, która wcześniej nie miała miejsca. O ile księgowanie MR11 mają już przećwiczone to problemem jest odwracanie powstałego dokumentu. Skoro PO's już raz były sclearowane (zakładam, że było ich więcej) i jest pewność, że żadne dodatkowe dokumenty nie przyjdą to można użyć MR11 tak jak jest wygodnie w zależności od wewnętrznych uzgodnień w firmie (zaraz po zaksięgowaniu not, na koniec miesiąca, na koniec kwartału, po potwierdzeniu od przełożonego, że już można, etc.)
-
- Posty: 8326
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1915 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
Pełna zgoda - wykonanie rozliczenia w MR11 musi być poprzedzone sprawdzeniem, że faktycznie dana pozycja zamówienia może zostać zamknięta w MR11. Dlatego sądzę, że lepiej umieścić obsługę MR11 w dziale zaopatrzenia zamiast w finansach, gdyż to dział zaopatrzenia ma (a przynajmniej powinien mieć) pełną wiedzę o stanie procesów zaopatrzeniowych. Podobne podejście mam do weryfikacji faktur zaopatrzeniowych w MIRO. Staram się do tego przekonywać klientów, aby informacje do systemu były wprowadzane w miejscu i przez ludzi, którzy mają pełną wiedzę o danym zdarzeniu gospodarczym i są jego najbliżej. Choć zdaję sobie sprawę, że księgowanie faktur czy rozliczanie konta w MR11 obsługiwane przez zaopatrzenie może być nieco nieortodoksyjnegrzecot pisze: ↑pt cze 22, 2018 9:13 amwydaje mi się, że jest następujący:Jaki jest sens i cel robienia tego rozliczenia regularnie na koniec miesiąca, zwłaszcza przez dział finansów
księgowi z działu AP mają wiedzę, autoryzację do używania tej transakcji i dostęp do odpowiednich raportów (ME20n, FBL1N, etc). Oczywiście powinni kontaktować się z działem zaopatrzenia oraz dostawcami w celu wyjaśnienia różnic aby być pewnym, że dana lista PO może być zamknięta bez żadnych konsekwencji. Rozwiązanie może nie jest najlepsze, ale widziałem je już kilkakrotnie.
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
z czystej ciekawości - jakiś klient przyjął rekomendacje i przeniósł MIRO do działu zaopatrzenia?
-
- Posty: 8326
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1915 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Subsequent credit na PO po clearingu GR/IR
MIR7 tak, z MIRO jest kłopot ze względu na kody VAT - księgowość zawsze chce jeszcze je sprawdzić.