Usuwanie zakładów z systemu EC02

W tym dziale znajdują się posty z zakresu modułów finansowych systemu SAP...
ODPOWIEDZ
anetajur
Posty: 234
Rejestracja: pn lut 05, 2018 1:36 pm
Has thanked: 65 times
Been thanked: 21 times

Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: anetajur »

Witam,
Chciałabym poznać zagrożenia z użycia transakcji EC02. Mam parę zakładów które kiedyś funkcjonowały, obecnie nie funkcjonują. I zastanawiam się czy mogę je usunąć poprzez EC02 czy lepiej tego nie robić bo np. będzie jakiś error ogólny przy np. raportowaniu danych historycznych czy przy użyciu dokumentów itp. itd.
A może jest jakaś opcja ukrycia zakładu w systemie?
dominik.tylczynski
Posty: 8353
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1476 times
Kontakt:

Re: Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: dominik.tylczynski »

Nie usuwałbym całego zakładu bez porozumienia z użytkownikami kluczowymi w obszarach logistyki i księgowość. Mimo, że zakład już nie działa to zapewne dokumenty zaksięgowane w tym zakładzie należy przechowywać przez jakiś czas i mieć je dostępne na wypadek kontroli np. skarbowej.
anetajur
Posty: 234
Rejestracja: pn lut 05, 2018 1:36 pm
Has thanked: 65 times
Been thanked: 21 times

Re: Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: anetajur »

A jeżeli usunę zakład, to razem z nim usuną się z systemu wszystkie dokumenty powiązane z nim? Czy np będą w systemie, ale chcąc je otworzyć będzie jakiś error?
dominik.tylczynski
Posty: 8353
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1476 times
Kontakt:

Re: Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: dominik.tylczynski »

Dokumenty się nie usuną. A na pytanie czy nie wystąpi, gdzieś jakiś błąd przy odczycie dokumentów zaksięgowanych w usuniętym zakładzie nie potrafię odpowiedzieć ze 100% pewnością. Obstawiam, że gdzieś jakiś błąd wystąpi.
greg_hhl
Posty: 145
Rejestracja: wt paź 10, 2017 4:26 pm
Has thanked: 54 times
Been thanked: 86 times

Re: Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: greg_hhl »

dominik.tylczynski pisze: pt cze 29, 2018 12:26 pm Dokumenty się nie usuną. A na pytanie czy nie wystąpi, gdzieś jakiś błąd przy odczycie dokumentów zaksięgowanych w usuniętym zakładzie nie potrafię odpowiedzieć ze 100% pewnością. Obstawiam, że gdzieś jakiś błąd wystąpi.
Też bym nie usuwał. Tak jak nie usuwam np. użytkownika SAP bo jego "właściciel" zwolnił się z pracy (co najwyżej teraz, z uwagi na RODO będziemy robić jakąś anonimizację). Można rozważyć archiwizację danych (ale to większy projekt, zaczynam się przymierzać do tego po -nastu latach pracy systemu). Prawdopodobieństwo wystąpienia błędu jest zbyt duże.
RKISIEL
Posty: 583
Rejestracja: pn lut 14, 2011 9:10 pm
Has thanked: 422 times
Been thanked: 263 times

Re: Usuwanie zakładów z systemu EC02

Post autor: RKISIEL »

anetajur pisze: pt cze 29, 2018 12:18 pm A jeżeli usunę zakład, to razem z nim usuną się z systemu wszystkie dokumenty powiązane z nim? Czy np będą w systemie, ale chcąc je otworzyć będzie jakiś error?
Cześć,
W SAP nie ma usuwania kaskadowego więc wszystkie dokumenty pozostaną. Gorzej z ich wyświetlaniem gdy usuniemy pozycje słownika.
Kiedyś u mnie ktoś usunął warunki płatności (podobno zbędne) przypisane w danych podstawowych kontrahentów i była niezła polka :(
Rafał Kisiel
ODPOWIEDZ