Wysyłka potwierdzenia Sald - Pocztą Polską a aktualne dane adresowe
: pt sty 11, 2019 1:57 pm
Witam,
W 2019r. będziemy wysyłać potwierdzenia sald do kontrahentów Pocztą Polską. W 2018r. mieliśmy sporo zwrotów - kontrahent się wyprowadził lub nie ma takiej firmy pod tym adresem (firma faktycznie była zmieniła nazwę - nowy listonosz - wiec robił zwrot). Zwroty generują dodatkowe koszty, dlatego podjęliśmy działania w zakresie aktualizacji danych adresowych kontrahenta.
Wysyłanie potwierdzenia salda na e-maili nie wchodzi w grę.
Żeby uniknąć sytuacji z roku poprzedniego na podstawie nr NIP otrzymaliśmy (z firmy zewnętrznej) aktualne dane firm, które są aktywne - nie wykreślone z rejestrów, z poprawnymi nazwami i adresami. Dzięki czemu mamy teraz w 100% aktualne dane adresowe kontrahentów. Ubyło nam kilka tysięcy firm zlikwidowanych. Działamy 20 lat więc mieliśmy ponad 150 tyś. kontrahentów (przy migracji do SAPa - zrobiono eksport z starego oprogramowania bez aktualizacji danych i zaimportowano trochę bałaganu. Ten błąd przy wdrożeniu SAP ciągną się kilka lat za nami) z tego czynni czyli tacy z którymi przez ostatnie 2 lata wykonywaliśmy transakcje to: dostawcy i odbiorcy razem 80 tyś.
Teraz najważniejsze pytanie!!! Czy istnieje jakiś moduł sposób nie wiem może API, które automatycznie np: raz na miesiąc będzie sprawdzać - aktualizować dane?
Jak sobie radzicie z tym problemem?
Problemu nie ma jeżeli kontrahent jest aktywny, bo przy wystawieniu/wprowadzaniu faktury po NIPie sprawdzamy dane. Jednak jest część kontrahentów, którzy już nie kupują np: są w windykacji, sprawy sądowe lub po prostu nie potrzebują naszych usług i produktów w danym roku.
Oni znowu zaśmiecą nam bazę danych jak zmienią adres lub nazwę, jak tego uniknąć? Poza ręczną weryfikacją.
Czy w innych programach dostępnych na rynku jest taka funkcjonalność? Może coś podejrzymy i sami wdrożymy?
Pozdrawiam i liczę na pomoc
W 2019r. będziemy wysyłać potwierdzenia sald do kontrahentów Pocztą Polską. W 2018r. mieliśmy sporo zwrotów - kontrahent się wyprowadził lub nie ma takiej firmy pod tym adresem (firma faktycznie była zmieniła nazwę - nowy listonosz - wiec robił zwrot). Zwroty generują dodatkowe koszty, dlatego podjęliśmy działania w zakresie aktualizacji danych adresowych kontrahenta.
Wysyłanie potwierdzenia salda na e-maili nie wchodzi w grę.
Żeby uniknąć sytuacji z roku poprzedniego na podstawie nr NIP otrzymaliśmy (z firmy zewnętrznej) aktualne dane firm, które są aktywne - nie wykreślone z rejestrów, z poprawnymi nazwami i adresami. Dzięki czemu mamy teraz w 100% aktualne dane adresowe kontrahentów. Ubyło nam kilka tysięcy firm zlikwidowanych. Działamy 20 lat więc mieliśmy ponad 150 tyś. kontrahentów (przy migracji do SAPa - zrobiono eksport z starego oprogramowania bez aktualizacji danych i zaimportowano trochę bałaganu. Ten błąd przy wdrożeniu SAP ciągną się kilka lat za nami) z tego czynni czyli tacy z którymi przez ostatnie 2 lata wykonywaliśmy transakcje to: dostawcy i odbiorcy razem 80 tyś.
Teraz najważniejsze pytanie!!! Czy istnieje jakiś moduł sposób nie wiem może API, które automatycznie np: raz na miesiąc będzie sprawdzać - aktualizować dane?
Jak sobie radzicie z tym problemem?
Problemu nie ma jeżeli kontrahent jest aktywny, bo przy wystawieniu/wprowadzaniu faktury po NIPie sprawdzamy dane. Jednak jest część kontrahentów, którzy już nie kupują np: są w windykacji, sprawy sądowe lub po prostu nie potrzebują naszych usług i produktów w danym roku.
Oni znowu zaśmiecą nam bazę danych jak zmienią adres lub nazwę, jak tego uniknąć? Poza ręczną weryfikacją.
Czy w innych programach dostępnych na rynku jest taka funkcjonalność? Może coś podejrzymy i sami wdrożymy?
Pozdrawiam i liczę na pomoc