Witajcie.
W skrócie - od dnia 1 lipca 2019 roku weszły w życie trzy Rozporządzenia Ministra Finansów w sprawie wzorów informacji o nieruchomościach i obiektach budowlanych oraz ujednoliconych wzorach deklaracji (z załącznikami) na podatek od nieruchomości, rolny i leśny.
Powyższe zmiany przepisów pociągną za sobą m.in. wymóg wprowadzania przy budynkach i budowlach danych dot. numerów obrębów (arkuszy mapy), oraz form władania i w przypadku lasów również form władania. W przypadku wpisywania numerów działek należy przewidzieć możliwość wpisania kilku, a nawet kilkunastu numerów, przez które przebiegają budowle (np. budowle liniowe), itd.
Ponadto w związku z ujednoliceniem wzorów deklaracji i załączników dla wszystkich podatników trzeba wprowadzić nowe wzory deklaracji i załączników odpowiadające wymaganiom obowiązujących przepisów. Głównym problemem są załączniki w sytuacjach, gdy mamy do czynienia z tysiącami składników.
I moje pytanie (bo szukam i jakoś nie mogę znaleźć): czy macie może jakieś informacje nt. dostosowania przez SAP istniejących rozwiązań RE do nowych przepisów?
Pozdrawiam,
Przemek.