Wiele form płatności - czy to ma sens

W tym dziale znajdują się posty z zakresu modułów finansowych systemu SAP...
sapdoctor
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 14, 2017 12:06 pm
Been thanked: 7 times

Wiele form płatności - czy to ma sens

Post autor: sapdoctor »

Hej,

Taka sytuacja: klient ma 7 różnych bankków, dla każdego banku ma 4 formy płatnośći : Walutowy, SEPA, PLN, SPLIT , W sumie jest około 21. Cały czas dochodzą nowe banki.

Jak widzicie takie podejście poniżej w sensie wąskich gardeł?:
1. Robimy 1 formę płatności: E ( "przelew elektroniczny" z jednym DMEE. To DMEE ma wiele weżłów z róznymi strukturami dla każdego banku , które podpowiadają się w zależności od tego jaki bank zostanie wybrany. Wybór banku ustawiamy w F110.

Pytanie, czy widzicie jakieś przeszkody logiczne /konfiguracyjne co do tego podejścia?


Pozdrawiam
Adrian
Dziadek
Posty: 114
Rejestracja: pn maja 16, 2016 12:19 pm
Has thanked: 25 times
Been thanked: 62 times

Re: Wiele form płatności - czy to ma sens

Post autor: Dziadek »

" Klient" w znaczeniu dostawca?
Ja zawsze przy konfigurowaniu takich wydziwów próbuje najpierw przewidzieć przyszłe potrzeby raportowe użytkowników, bo one na pewno wystąpią, kwestia czasu - czyli tutaj co, kiedy, jak i czym zapłacono. Forma płatności to pole , które w zasadzie jest w każdym standardowym raporcie, a tutaj nam odpada.
sapdoctor
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 14, 2017 12:06 pm
Been thanked: 7 times

Re: Wiele form płatności - czy to ma sens

Post autor: sapdoctor »

Hej ,


Nie, zupełnie nie o to chodzi.

Klient znaczy firma która działa na sapie a ja wdrażam rozwiązanie jako firma konsultingowa :) .



Chodzi o formy płatności dla programu płatności które wprowadza się w danych podstawowych dostawców i F110 płaci. Moje podejście jest takie żeby zrobić dla przelewów elektronicznych jedna forme płatnośic E (niezależnie czy to jest bank PKO czy ING oraz czy to jest SEPA czy Elixir-0). Format pliku i bank będzie wybierany w zależności od wskazania w F110 konkretnego banku oraz od innych parametrów takich jak kraj odbiorcy przelewu , waluta, wskaźnik Split payment itd.


Jak by się to udało to:
- przy zakłądaniu nowego banku brak konieczności zmiany MD dostawców.
- przejrzyste zasady, czyli nie mamy takiego scenariusza że wprowadzamy formę płatnośic w F110 przy płaceniu (Elixir-o) a podajemy kontrahentów zagranicznych w wyborach i mamy same wyjątki na propozycji itd.

Pozdraiwam
Adrian
sapdoctor
Posty: 47
Rejestracja: czw wrz 14, 2017 12:06 pm
Been thanked: 7 times

Re: Wiele form płatności - czy to ma sens

Post autor: sapdoctor »

Hej,

Znalazłem rozwiązanie:

1943453 - PMW-format depending on house bank and company code / message BFIBL02170.


Pozdrawiam
a.
pietaszek
Posty: 22
Rejestracja: pt gru 09, 2016 12:04 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 20 times

Re: Wiele form płatności - czy to ma sens

Post autor: pietaszek »

Sprawdź jeszcze, czy nie będzie to miało wpływu na dodatkowe powiązanie z np JPK.
u mnie mam tak, że kodami płatności steruje w dokumentach i JPK.
natomiast jeśli jest to nowe wdrożenie, to luz...(prawie) bo na końcu i tak jest jakieś raportowanie...