serdecznie dziękuję za wskazówki. Spróbuję stworzyć sobie taki raport w SQVI. Czytam o tym od wczoraj i widzę szanse Jak polegnę to prześlę do konsultantów ale najpierw podpytam was, może pomożeciedominik.tylczynski pisze: ↑pt lut 01, 2019 8:35 am Moim zdaniem w standardzie SAP nie znajdziesz takiego raportu, gdyż pole "klasa wyceny" nie jest wprost związane z zaopatrzeniem. To pole steruje automatycznymi dekretacjami dokumentów z modułu SAP MM do SAP FI.
Jeśli musisz to można napisać własny raport (bezpośrednio w ABAP, w SAP Query, czy SQVI). Klasa wyceny jest w tablicy MBEW w polu BKLAS. Każdy konsultant powinien być w stanie napisać Ci taki raport.
Kontrola budżetów na poziomie klas wyceny jest moim zdaniem dosyć egzotycznym podejściem. Budżety zwykle się planuje i kontroluje na poziomie obiektów controllingu (moduł SAP CO), np. miejsc powstawania kosztów (MPK), zleceń wewnętrznych itp. Wtedy zamówienie jest dekretowane na taki element CO i można kontrolować wykorzystanie budżetu przy pomocy standardowych narzędzi SAP CO.
Niestety u nas na zaopatrzeniowców jest przeniesiona odpowiedzialność za wykorzystanie środków w zakresie danych kont. Zamawiam narzędzia, części zamienne i materiały pomocnicze, wszystko na 3 klasy wyceny i moim zadaniem jest aby być w celu, tj nie przekraczać miesięcznego, przyznanego poziomu środków do wydania dla każdego z kont. Stąd potrzebuje mieć raport pokazujące zamówienia, z opcją We101, we102 w danym okresie czasu i dla danej klasy wyceny. Niestety kontrola po mpkach nic mi nie daje bo na różne linie produkcyjne (mpk-i) księgowane są rzeczy z tych trzech wspomnianych klas wyceny.
Powiedz proszę czy na potrzeby takiego mojego raportu, po wstawieniu raportu tabele połączone automatycznie zdadzą egzamin czy trzeb będzie coś grubo kombinować ?
dzięki jeszcze raz za wskazówki
pozdrawiam
krzysiek