Witam,
Szybkie pytanie... dlaczego przed PO którego data dostawy jest na 02.02.2021 nie generują się zlecenia planowane pod umowę terminarzową na daty wcześniejsze ? Jest to proces IC. System chce przesunąć datę dostawy na 24.12.2020. Pragnę nadmienić, że problem nie leży w ustawieniach parametrów MRP.
W załączeniu screen z systemu.
Rafał [attachment=0]Screen 01.png[/attachment]
Pozdrawiam,
Rafał
Brak zlecenia planowanego
-
- Posty: 261
- Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 108 times
Re: Brak zlecenia planowanego
Tak działa MRP. W pierwszej kolejności ponowne harmonogramowanie elementów ustalonych, jak np. PO, a dopiero potem pokrywanie niedoborów. Poczytaj o rescheduling check, są tu pewne mechanizmy pozwalające na zmianę reguł gry, jak np horyzont dla ponownego harm. czy też pominięcie elementów ustalonych w harmonogramowaniu. Z tym, że polecam zrozumieć materię i jak zmiany wpłyną na proces, bo zdublowane propozycje nabycia są bardziej niż pewne.
pozdr.m.
pozdr.m.
-
- Posty: 8328
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1916 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Brak zlecenia planowanego
Uzupełnię tylko poprzednią odpowiedź. Moim zdaniem logika system jest poprawna i zgodna z rzeczywistością.
Od 24.12 masz niedobór zapasu. Na 02.02 masz zaplanowaną dostawę (zamówienie). System sugeruje przyspieszenie tego zamówienia zamiast tworzenia nowego. Realistycznie rzecz biorąc łatwiej jest się porozumieć z dostawcą i ustalić przyspieszenie już istniejącego zamówienia niż tworzyć nowe zamówienia zwłaszcza jeśli te mają być zrealizowane w krótszym niż zwykle czasie.
Od 24.12 masz niedobór zapasu. Na 02.02 masz zaplanowaną dostawę (zamówienie). System sugeruje przyspieszenie tego zamówienia zamiast tworzenia nowego. Realistycznie rzecz biorąc łatwiej jest się porozumieć z dostawcą i ustalić przyspieszenie już istniejącego zamówienia niż tworzyć nowe zamówienia zwłaszcza jeśli te mają być zrealizowane w krótszym niż zwykle czasie.
Re: Brak zlecenia planowanego
Niestety przyspieszenie nie wchodzi w grę ponieważ towar jest wysyłany drogą morską a transport trwa ok 4 tygodni.
-
- Posty: 8328
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1916 times
- Been thanked: 1474 times
- Kontakt:
Re: Brak zlecenia planowanego
Skoro transport trwa 4 tygodnie i pewnie trzeba jeszcze doliczyć czas na realizację zamówienia przed dostawcę to zapotrzebowań z grudnia i pewnie z początku stycznia nie obsłużysz, nawet jeśli wystawisz nowe zamówienie.
Tak jak wcześniej napisał Marcin - standardowy sposób przeharmonogramowywania zamówień można zmienić i np. wyłączyć je z tego procesu. To ma oczywiście swoje konsekwencje.
Moim zdaniem system SAP powinien odzwierciedlać rzeczywistość i automatyzować Twój sposób pracy. Pytanie zatem co realnie robisz w takiej sytuacji jaką przedstawiłeś? Starasz się przyspieszyć istniejące zamówienia? Czy może składasz nowe i transportujesz je drogą lotniczą zamiast morską? A może po prostu nic nie robisz i godzisz się z tym, że nie obsłużysz zapotrzebowań? Jak często występują takie sytuacje?
Kiedy to ustalisz i jasno określisz, wtedy można myśleć jak skonfigurować system.
Tak jak wcześniej napisał Marcin - standardowy sposób przeharmonogramowywania zamówień można zmienić i np. wyłączyć je z tego procesu. To ma oczywiście swoje konsekwencje.
Moim zdaniem system SAP powinien odzwierciedlać rzeczywistość i automatyzować Twój sposób pracy. Pytanie zatem co realnie robisz w takiej sytuacji jaką przedstawiłeś? Starasz się przyspieszyć istniejące zamówienia? Czy może składasz nowe i transportujesz je drogą lotniczą zamiast morską? A może po prostu nic nie robisz i godzisz się z tym, że nie obsłużysz zapotrzebowań? Jak często występują takie sytuacje?
Kiedy to ustalisz i jasno określisz, wtedy można myśleć jak skonfigurować system.
Re: Brak zlecenia planowanego
Jest to dość wyjątkowa sytuacja i nie będziemy działać w ten sposób zbyt długo ponieważ przez jakiś czas będziemy wspierać naszą bratnią firmę i dostarczać jej produkt.
Zmieniliśmy parametry w rescheduling (OMDW) a mianowicie Horyzont ponownego opr. harm na 3. Niestety system nic zmienił w planowaniu.
W momencie odznaczenia L.Harm.zamów./umowy termin. system zadziałał w en sposób, że nie brał tego PO pod uwagę i generował zlecenia planowane. Nie wiem jakie jeszcze konsekwencje mogą być związane z odznaczeniem tego parametru.
Kiedy zmieniliśmy ilość dni na 100 i przesunęliśmy PO na datę powyżej 100 dni system działał w prawidłowy sposób tzn w taki jak byśmy chcieli czyli tworzył zlecenia planowane. Dlaczego jak miałem 3 to nie zadziałał tak samo?
Pozdrawiam,
Zmieniliśmy parametry w rescheduling (OMDW) a mianowicie Horyzont ponownego opr. harm na 3. Niestety system nic zmienił w planowaniu.
W momencie odznaczenia L.Harm.zamów./umowy termin. system zadziałał w en sposób, że nie brał tego PO pod uwagę i generował zlecenia planowane. Nie wiem jakie jeszcze konsekwencje mogą być związane z odznaczeniem tego parametru.
Kiedy zmieniliśmy ilość dni na 100 i przesunęliśmy PO na datę powyżej 100 dni system działał w prawidłowy sposób tzn w taki jak byśmy chcieli czyli tworzył zlecenia planowane. Dlaczego jak miałem 3 to nie zadziałał tak samo?
Pozdrawiam,
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: pt mar 14, 2008 12:51 pm
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 313 times
-
- Posty: 261
- Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 108 times
Re: Brak zlecenia planowanego
Zauważ 1 istotny szczegół, który powoduje, że 3dni nie równają się 3 dniom.
"The rescheduling check is carried out from the planning date up to the end of the replenishment lead time (from the material master) + rescheduling horizon."
Tak tylko zgaduję, bez systemu ciężko jednoznacznie wskazać powody.
pozdr.m.