Brak zlecenia planowanego

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
Fox
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 28, 2015 9:27 am

Brak zlecenia planowanego

Post autor: Fox »

Witam,

Szybkie pytanie... dlaczego przed PO którego data dostawy jest na 02.02.2021 nie generują się zlecenia planowane pod umowę terminarzową na daty wcześniejsze ? Jest to proces IC. System chce przesunąć datę dostawy na 24.12.2020. Pragnę nadmienić, że problem nie leży w ustawieniach parametrów MRP.
W załączeniu screen z systemu.

Rafał [attachment=0]Screen 01.png[/attachment]

Pozdrawiam,
Rafał
Załączniki
Screen 01.png
Screen 01.png (32.68 KiB) Przejrzano 1874 razy
mrcb
Posty: 261
Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
Has thanked: 15 times
Been thanked: 108 times

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: mrcb »

Tak działa MRP. W pierwszej kolejności ponowne harmonogramowanie elementów ustalonych, jak np. PO, a dopiero potem pokrywanie niedoborów. Poczytaj o rescheduling check, są tu pewne mechanizmy pozwalające na zmianę reguł gry, jak np horyzont dla ponownego harm. czy też pominięcie elementów ustalonych w harmonogramowaniu. Z tym, że polecam zrozumieć materię i jak zmiany wpłyną na proces, bo zdublowane propozycje nabycia są bardziej niż pewne.

pozdr.m.
dominik.tylczynski
Posty: 8328
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1916 times
Been thanked: 1474 times
Kontakt:

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: dominik.tylczynski »

Uzupełnię tylko poprzednią odpowiedź. Moim zdaniem logika system jest poprawna i zgodna z rzeczywistością.
Od 24.12 masz niedobór zapasu. Na 02.02 masz zaplanowaną dostawę (zamówienie). System sugeruje przyspieszenie tego zamówienia zamiast tworzenia nowego. Realistycznie rzecz biorąc łatwiej jest się porozumieć z dostawcą i ustalić przyspieszenie już istniejącego zamówienia niż tworzyć nowe zamówienia zwłaszcza jeśli te mają być zrealizowane w krótszym niż zwykle czasie.
Fox
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 28, 2015 9:27 am

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: Fox »

Niestety przyspieszenie nie wchodzi w grę ponieważ towar jest wysyłany drogą morską a transport trwa ok 4 tygodni.
dominik.tylczynski
Posty: 8328
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1916 times
Been thanked: 1474 times
Kontakt:

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: dominik.tylczynski »

Skoro transport trwa 4 tygodnie i pewnie trzeba jeszcze doliczyć czas na realizację zamówienia przed dostawcę to zapotrzebowań z grudnia i pewnie z początku stycznia nie obsłużysz, nawet jeśli wystawisz nowe zamówienie.

Tak jak wcześniej napisał Marcin - standardowy sposób przeharmonogramowywania zamówień można zmienić i np. wyłączyć je z tego procesu. To ma oczywiście swoje konsekwencje.

Moim zdaniem system SAP powinien odzwierciedlać rzeczywistość i automatyzować Twój sposób pracy. Pytanie zatem co realnie robisz w takiej sytuacji jaką przedstawiłeś? Starasz się przyspieszyć istniejące zamówienia? Czy może składasz nowe i transportujesz je drogą lotniczą zamiast morską? A może po prostu nic nie robisz i godzisz się z tym, że nie obsłużysz zapotrzebowań? Jak często występują takie sytuacje?

Kiedy to ustalisz i jasno określisz, wtedy można myśleć jak skonfigurować system.
Fox
Posty: 17
Rejestracja: pt sie 28, 2015 9:27 am

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: Fox »

Jest to dość wyjątkowa sytuacja i nie będziemy działać w ten sposób zbyt długo ponieważ przez jakiś czas będziemy wspierać naszą bratnią firmę i dostarczać jej produkt.
Zmieniliśmy parametry w rescheduling (OMDW) a mianowicie Horyzont ponownego opr. harm na 3. Niestety system nic zmienił w planowaniu.
W momencie odznaczenia L.Harm.zamów./umowy termin. system zadziałał w en sposób, że nie brał tego PO pod uwagę i generował zlecenia planowane. Nie wiem jakie jeszcze konsekwencje mogą być związane z odznaczeniem tego parametru.
Kiedy zmieniliśmy ilość dni na 100 i przesunęliśmy PO na datę powyżej 100 dni system działał w prawidłowy sposób tzn w taki jak byśmy chcieli czyli tworzył zlecenia planowane. Dlaczego jak miałem 3 to nie zadziałał tak samo?
Pozdrawiam,
wojtas7
Posty: 1058
Rejestracja: pt mar 14, 2008 12:51 pm
Has thanked: 71 times
Been thanked: 313 times

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: wojtas7 »

Fox pisze: śr gru 16, 2020 2:22 pm Zmieniliśmy parametry w rescheduling (OMDW) a mianowicie Horyzont ponownego opr. harm na 3. Niestety system nic zmienił w planowaniu.
mrcb pisze: wt gru 15, 2020 11:38 pm Z tym, że polecam zrozumieć materię i jak zmiany wpłyną na proces,
:-)

Sorry nie mogłem się powstrzymać :-)
mrcb
Posty: 261
Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
Has thanked: 15 times
Been thanked: 108 times

Re: Brak zlecenia planowanego

Post autor: mrcb »

Fox pisze: śr gru 16, 2020 2:22 pm Dlaczego jak miałem 3 to nie zadziałał tak samo?
Zauważ 1 istotny szczegół, który powoduje, że 3dni nie równają się 3 dniom.
"The rescheduling check is carried out from the planning date up to the end of the replenishment lead time (from the material master) + rescheduling horizon."
Tak tylko zgaduję, bez systemu ciężko jednoznacznie wskazać powody.

pozdr.m.
ODPOWIEDZ