Dzień dobry,
Pozwoliłem sobie na otworzenie nowego tematu, ponieważ zmagam się z problemem poprawnego raportowania wysyłek "urgent" dla mojej firmy.
Mianowicie: większość wysyłek organizujemy jako standardowe załadunki, jednak co jakiś czas - ze względu na opóźnienia produkcyjne musimy zorganizować auto dedykowane/busa, którego to koszty są dużo wyższe niż standardowe, zakontraktowane w dziale procurement.
Czy ktoś z Was zna sposób na poprawne filtrowanie tego typu informacji? Zastanawiałem się, aby specjaliści tworząc shipment w transakcji VT02N zaznaczali/wpisywali gdzieś opcje "urgent", tak aby można było to wyciągnąć i wyfiltrować w raporcie (jakim? YLE_SHPD ?)
Bardzo dziękuje za pomoc i wskazówki w tym temacie!
Shipment no. a filtrowanie pilnych zleceń transportowych
-
- Posty: 8647
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 2064 times
- Been thanked: 1549 times
Re: Shipment no. a filtrowanie pilnych zleceń transportowych
Proponuję wykorzystać pole "Shipping Condition":
Uważam, że warto byłoby "Shipping Condition" dla dostaw "urgent" uzupełniać już w dostawach wychodzących, tak aby było to widoczne w planowaniu transportu, podczas tworzenia wysyłek w VT01N. Moim zdaniem decyzja o konieczności organizacji dedykowanego auta nie należy do planisty wysyłek, ale wynika z wcześniejszych danych, już z dostawy wychodzącej, która jest pilna ze względu na opóźnienia produkcyjne.
Uważam, że warto byłoby "Shipping Condition" dla dostaw "urgent" uzupełniać już w dostawach wychodzących, tak aby było to widoczne w planowaniu transportu, podczas tworzenia wysyłek w VT01N. Moim zdaniem decyzja o konieczności organizacji dedykowanego auta nie należy do planisty wysyłek, ale wynika z wcześniejszych danych, już z dostawy wychodzącej, która jest pilna ze względu na opóźnienia produkcyjne.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Shipment no. a filtrowanie pilnych zleceń transportowych
Witam Dominik,
Bardzo dziękuję za odpowiedź! Też zastanawiałem się nad tym polem, ale również nad polem "external ID" w zakładce Identyification.
external ID jestem w stanie poflitrować z raportu YLE_SHPD.
Jeśli specjalista uzupełniałby dane w proponowanym przez Ciebie - shipping condit. którym raportem mógłbym wyfiltrować całościowo te dane? Chodzi mi o to, aby pofiltrować raport w którym będzie widoczne, że w danym miesiącu było zrobione 150 wysyłek, z czego 12 z nich było "urgent"
Bardzo dziękuję za odpowiedź! Też zastanawiałem się nad tym polem, ale również nad polem "external ID" w zakładce Identyification.
external ID jestem w stanie poflitrować z raportu YLE_SHPD.
Jeśli specjalista uzupełniałby dane w proponowanym przez Ciebie - shipping condit. którym raportem mógłbym wyfiltrować całościowo te dane? Chodzi mi o to, aby pofiltrować raport w którym będzie widoczne, że w danym miesiącu było zrobione 150 wysyłek, z czego 12 z nich było "urgent"
-
- Posty: 8647
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 2064 times
- Been thanked: 1549 times
Re: Shipment no. a filtrowanie pilnych zleceń transportowych
Nie potrafię odnieść się do raportu YLE_SHPD, bo to jest niestandardowy raport, specyficzny dla Twojego systemu.
Moim zdaniem pole "external ID" to nie jest najlepszy pomysł. W tym polu możesz wprowadzić dowolną wartość, nie ma tutaj żadnego słownika. Zatem jest spore ryzyko, że każdy specjalista będzie tam wprowadzał co chce. Ponadto to pole służy do obsługi indywidualnego numeru wysyłki - zobacz dokumentację do tego pola:
Jeśli pole "shipping condition" Ci nie pasuje, to możesz również wykorzystać pole "service level":
Oba pola są dostępne w standardowych raportach, np. w transakcji VT11.
Moim zdaniem pole "external ID" to nie jest najlepszy pomysł. W tym polu możesz wprowadzić dowolną wartość, nie ma tutaj żadnego słownika. Zatem jest spore ryzyko, że każdy specjalista będzie tam wprowadzał co chce. Ponadto to pole służy do obsługi indywidualnego numeru wysyłki - zobacz dokumentację do tego pola:
Jeśli pole "shipping condition" Ci nie pasuje, to możesz również wykorzystać pole "service level":
Oba pola są dostępne w standardowych raportach, np. w transakcji VT11.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Re: Shipment no. a filtrowanie pilnych zleceń transportowych
Cześć,
Masz rację - Service level świetnie się sprawdzi w przypadku tego co potrzebuje. Bardzo dziękuje! Temat rozwiązany!
Masz rację - Service level świetnie się sprawdzi w przypadku tego co potrzebuje. Bardzo dziękuje! Temat rozwiązany!