Wtam serdecznie wszystkich.
To mój pierwszy post na formu - prosze wiec o wyrozumiałość.
W chwili obecnej pracujemy w MM wykorzystując w formularzu zamówienia dwa rodzaje dokumentów - zamówienia standard (z numeracją 45000XXXXX) oraz zamówienie na usługę (z numeracją 420000XXXX).
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak stworzyć nowy rodzaj dokumentu z odrębną numeracją. Zamówienia miałyby być realizawane bez indeksów materiałowych, z wskazaniem MPK i KKG.
Bedę wdzięczna za wszystkie uwagi,
Beata
tworzenie nowego rodzaju dokumentu w formularzu zamówienia
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
-
- Posty: 8356
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 1924 times
- Been thanked: 1477 times
- Kontakt:
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
Definiowanie zakresów numerów
to nie było problemu - pojawił sie nowym zakres numeracji 40000XXXXX
Definiowanie rodzajów dokumentów
wykorzystałam rodzaj dokumentu już utworzonego (standard) i poprzez kopiowanie utworzyłam nowe - zakupy drobne. Przypisałam nowa numerację. Jest ok. zamówienia sie tworzą. Ciągną za soba nową numerację. wizualnie jednak przy wydruku i podglądzie nie pojawia się "nazwa" dokumentu. Przy usługach bylo to" Zamówienie na usługę", przy standardzie "zamówienie". tutaj pole na podglądzie jest puste. nie mam pomysłu gdzie tego szukać.
to nie było problemu - pojawił sie nowym zakres numeracji 40000XXXXX
Definiowanie rodzajów dokumentów
wykorzystałam rodzaj dokumentu już utworzonego (standard) i poprzez kopiowanie utworzyłam nowe - zakupy drobne. Przypisałam nowa numerację. Jest ok. zamówienia sie tworzą. Ciągną za soba nową numerację. wizualnie jednak przy wydruku i podglądzie nie pojawia się "nazwa" dokumentu. Przy usługach bylo to" Zamówienie na usługę", przy standardzie "zamówienie". tutaj pole na podglądzie jest puste. nie mam pomysłu gdzie tego szukać.
Podejrzewam że nazwę dokumentu masz warunkowaną przez rodzaj zamówienia bezposrednio w formularzu wydruku lub programie drukującym (obstawiam formularz).
Jaki masz podpięty program drukujący i formularz dla informacji wyjściowej z twojego nowego zamówienia możesz sprawdzić w transakcj NACE aplikacja EF i dalej Rodzaje informacji wjściowej, zaznaczasz właściwą inf.wyjściową i wybierasz Procedury przetwarzania. tutaj dla nośnika 1 wydruk masz przypisany program drukujący i formularz.
Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.
Jaki masz podpięty program drukujący i formularz dla informacji wyjściowej z twojego nowego zamówienia możesz sprawdzić w transakcj NACE aplikacja EF i dalej Rodzaje informacji wjściowej, zaznaczasz właściwą inf.wyjściową i wybierasz Procedury przetwarzania. tutaj dla nośnika 1 wydruk masz przypisany program drukujący i formularz.
Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
sprawdziłam. tu wszystko wygląda ok.
Mam wrażenie, że gdzies powinnam okreslić jaki opis powinno pobierać do nowego rodzaju dokumentu.
być moze chodzi o część:
"Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.". Czy mółbyś wskazac dokładnie gdzie taka informacja jest ukryta??
Mam wrażenie, że gdzies powinnam okreslić jaki opis powinno pobierać do nowego rodzaju dokumentu.
być moze chodzi o część:
"Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.". Czy mółbyś wskazac dokładnie gdzie taka informacja jest ukryta??
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
wchodzisz do SE71, wybierasz Okno strony - dostajesz listę okien z formularza, teraz 2xklikasz np. na okno HEADER a następnie naciskasz F9 i tutaj powinnaś mieć informację skąd brana jest "nazwa zamówienia". Możesz mieć tan wpisane że dla takiego rodzaju dokumentu drukuj coś albo tak jak u mnie brane jest to z konfiguracji "INCLUDE &T024E-TXKOP& OBJECT TEXT I......" jeśli masz podobnie to wejdź w SPRO > gospodarka materiałowa > zaopatrzenie > komunikaty > definniowanie tekstów dla zamówień i zobacz co tam masz wpisane.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
Dziekuję za pomoc!
Działa!
Mam jeszcze jedną kwestię z wyglądem nowego rodzaju dokumentu.
Przy pozostałych radzajach (standard i usługa) mamy przypisane teksty stałe w zalezności od rodzaju dokumentu - nie na zasadzie rekordu informacyjnego. myslałam, że mozna to ustawic w konfiguracj - równiez w komunikatach - ale chyba nie. chciałabym, żeby dany tekst drukował sie zawsze jeśli wybiorę nowy rodzaj dokumnetu (nie w stopce) zaraz po podsuwmowaniu a nad stopką.
Będę wdzięczna za pomoc!
Beata
Działa!
Mam jeszcze jedną kwestię z wyglądem nowego rodzaju dokumentu.
Przy pozostałych radzajach (standard i usługa) mamy przypisane teksty stałe w zalezności od rodzaju dokumentu - nie na zasadzie rekordu informacyjnego. myslałam, że mozna to ustawic w konfiguracj - równiez w komunikatach - ale chyba nie. chciałabym, żeby dany tekst drukował sie zawsze jeśli wybiorę nowy rodzaj dokumnetu (nie w stopce) zaraz po podsuwmowaniu a nad stopką.
Będę wdzięczna za pomoc!
Beata