tworzenie nowego rodzaju dokumentu w formularzu zamówienia

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

tworzenie nowego rodzaju dokumentu w formularzu zamówienia

Post autor: MARCHAJSKA »

Wtam serdecznie wszystkich.
To mój pierwszy post na formu - prosze wiec o wyrozumiałość.
W chwili obecnej pracujemy w MM wykorzystując w formularzu zamówienia dwa rodzaje dokumentów - zamówienia standard (z numeracją 45000XXXXX) oraz zamówienie na usługę (z numeracją 420000XXXX).
Czy ktoś może mi podpowiedzieć jak stworzyć nowy rodzaj dokumentu z odrębną numeracją. Zamówienia miałyby być realizawane bez indeksów materiałowych, z wskazaniem MPK i KKG.
Bedę wdzięczna za wszystkie uwagi,
Beata
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1477 times
Kontakt:

Post autor: dominik.tylczynski »

Konfiguracja (transakcja SPRO), F5, i dalej: Gospodarka materiałowa -> Zaopatrzenie -> Zamówienie->:
  • Definiowanie zakresów numerów
  • Definiowanie rodzajów dokumentów
HTH
Dominik Tylczyński, ICG
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

dziekuję ! już sprawdzam!
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

Definiowanie zakresów numerów
to nie było problemu - pojawił sie nowym zakres numeracji 40000XXXXX

Definiowanie rodzajów dokumentów
wykorzystałam rodzaj dokumentu już utworzonego (standard) i poprzez kopiowanie utworzyłam nowe - zakupy drobne. Przypisałam nowa numerację. Jest ok. zamówienia sie tworzą. Ciągną za soba nową numerację. wizualnie jednak przy wydruku i podglądzie nie pojawia się "nazwa" dokumentu. Przy usługach bylo to" Zamówienie na usługę", przy standardzie "zamówienie". tutaj pole na podglądzie jest puste. nie mam pomysłu gdzie tego szukać.
arecki
Posty: 320
Rejestracja: wt sie 28, 2007 11:27 am
Has thanked: 3 times

Post autor: arecki »

Podejrzewam że nazwę dokumentu masz warunkowaną przez rodzaj zamówienia bezposrednio w formularzu wydruku lub programie drukującym (obstawiam formularz).
Jaki masz podpięty program drukujący i formularz dla informacji wyjściowej z twojego nowego zamówienia możesz sprawdzić w transakcj NACE aplikacja EF i dalej Rodzaje informacji wjściowej, zaznaczasz właściwą inf.wyjściową i wybierasz Procedury przetwarzania. tutaj dla nośnika 1 wydruk masz przypisany program drukujący i formularz.
Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

sprawdziłam. tu wszystko wygląda ok.
Mam wrażenie, że gdzies powinnam okreslić jaki opis powinno pobierać do nowego rodzaju dokumentu.
być moze chodzi o część:
"Teraz wystarczy w SE71 sprawdzić na jakiej podstawie drukowaną masz nazwę zamówienia w formularzu i ew. to odpowiednio zmienić.". Czy mółbyś wskazac dokładnie gdzie taka informacja jest ukryta??
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

Mam !
Konfiguracja (transakcja SPRO), F5, i dalej: Gospodarka materiałowa -> Komunikaty -> teksty komunikatów ->:
tutaj klick, klick i mam!

I DZIEŃ ZROBIŁ SIĘ PIĘKNY :-)

Czy moglibyście mnie jeszcze nakierować gdzie na stałe wpisać dane do wydruku?
arecki
Posty: 320
Rejestracja: wt sie 28, 2007 11:27 am
Has thanked: 3 times

Post autor: arecki »

wchodzisz do SE71, wybierasz Okno strony - dostajesz listę okien z formularza, teraz 2xklikasz np. na okno HEADER a następnie naciskasz F9 i tutaj powinnaś mieć informację skąd brana jest "nazwa zamówienia". Możesz mieć tan wpisane że dla takiego rodzaju dokumentu drukuj coś albo tak jak u mnie brane jest to z konfiguracji "INCLUDE &T024E-TXKOP& OBJECT TEXT I......" jeśli masz podobnie to wejdź w SPRO > gospodarka materiałowa > zaopatrzenie > komunikaty > definniowanie tekstów dla zamówień i zobacz co tam masz wpisane.
arecki
Posty: 320
Rejestracja: wt sie 28, 2007 11:27 am
Has thanked: 3 times

Post autor: arecki »

no to szybciej wpisałaś niż ja :D
arecki
Posty: 320
Rejestracja: wt sie 28, 2007 11:27 am
Has thanked: 3 times

Post autor: arecki »

MARCHAJSKA pisze: Czy moglibyście mnie jeszcze nakierować gdzie na stałe wpisać dane do wydruku?
czy chodzi Ci o to gdzie zdefinniowac przypisanie komunikatu do zamówienia ?
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

to właśnie jest mi potrzebne :-)
arecki
Posty: 320
Rejestracja: wt sie 28, 2007 11:27 am
Has thanked: 3 times

Post autor: arecki »

możesz to zrobić w MN05
MARCHAJSKA
Posty: 23
Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm

Post autor: MARCHAJSKA »

Dziekuję za pomoc!
Działa!
Mam jeszcze jedną kwestię z wyglądem nowego rodzaju dokumentu.
Przy pozostałych radzajach (standard i usługa) mamy przypisane teksty stałe w zalezności od rodzaju dokumentu - nie na zasadzie rekordu informacyjnego. myslałam, że mozna to ustawic w konfiguracj - równiez w komunikatach - ale chyba nie. chciałabym, żeby dany tekst drukował sie zawsze jeśli wybiorę nowy rodzaj dokumnetu (nie w stopce) zaraz po podsuwmowaniu a nad stopką.
Będę wdzięczna za pomoc!
Beata
ODPOWIEDZ