Dzien dobry, mam kilka pytań w związku z konsygnacją:
1. na formularzu umow terminarzowych z konsygnacją - po utworzeniu PIR w opcji konsygnacja - nie wyświetla się cena indeksu. rozumiem, ze PZ (ruch 101) ma byc bez warości ale dlaczego ceny są nie widoczne - czy to standard, czy mozna zmienic ustawienia tak aby warunki cenowe byly widoczne
2. w historii pozycji dla takiej umowy widoczne są jedynie PZ (z wartością 0). nie ma listy FV. FV księgowane MIGO na jedno konto a pozniej rozdzielane na poszczególne ruchy wydań. jednak nigdzie w pod indeksem czy umową FV nie jest widoczna. czy jest jakis sposób weryfikacji dla indeksu => ktore wydanie zostały rozliczone FV?
dziekuje za wszelkie wskazówki!
Beata
UMOWA TERMINARZOWA NA KONSYGNACJE
-
- Posty: 263
- Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 109 times
Re: UMOWA TERMINARZOWA NA KONSYGNACJE
W ramach standardowego procesu konsygnacji dostawcy:
1. Brak ceny na umowie to standard. Cena wynika z PIR i może być zmienna w czasie. Mimo że indeks jest już składowany na magazynie, jest nadal własnością dostawcy, który może aktualizować ceny np. okresowo. Moment pobrania generuje zobowiązanie wobec dostawcy po aktualnej cenie.
2. Pobrania konsygnacyjne można rozliczać i raportować w transakcji MRKO.
pozdr.m.
1. Brak ceny na umowie to standard. Cena wynika z PIR i może być zmienna w czasie. Mimo że indeks jest już składowany na magazynie, jest nadal własnością dostawcy, który może aktualizować ceny np. okresowo. Moment pobrania generuje zobowiązanie wobec dostawcy po aktualnej cenie.
2. Pobrania konsygnacyjne można rozliczać i raportować w transakcji MRKO.
pozdr.m.
-
- Posty: 23
- Rejestracja: pn mar 30, 2009 2:22 pm
Re: UMOWA TERMINARZOWA NA KONSYGNACJE
Dziękuję za odpowiedz.
1. rozumiem, jednak .... PIR jest jednak naszym wewnętrznym ustawieniem, które nie jest widoczne w komunikacji z dostawca. wysyłając wiec umowa terminarzową z konsygnacją komunikujemy dostawcy potrzebną ilość, ale nie pokazujemy ceny. Przy "standardowej" współpracy po otrzymaniu Zamówienia lub Umowy Terminarzowej dostawca potwierdza przyjęcie zamówienia / ut: ilość / cenę / daty dostaw => jak zatem ma potwierdzić ceny przy UT z PIR konsygnacyjnym skoro ich nie widzi?
Jeśli to standardowe ustawienie SAP to tak trzeba to przyjąć/. dzięki
2. dziękuję.
1. rozumiem, jednak .... PIR jest jednak naszym wewnętrznym ustawieniem, które nie jest widoczne w komunikacji z dostawca. wysyłając wiec umowa terminarzową z konsygnacją komunikujemy dostawcy potrzebną ilość, ale nie pokazujemy ceny. Przy "standardowej" współpracy po otrzymaniu Zamówienia lub Umowy Terminarzowej dostawca potwierdza przyjęcie zamówienia / ut: ilość / cenę / daty dostaw => jak zatem ma potwierdzić ceny przy UT z PIR konsygnacyjnym skoro ich nie widzi?
Jeśli to standardowe ustawienie SAP to tak trzeba to przyjąć/. dzięki
2. dziękuję.
-
- Posty: 263
- Rejestracja: czw maja 31, 2007 10:17 pm
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 109 times
Re: UMOWA TERMINARZOWA NA KONSYGNACJE
Proces konsygnacji dostawcy w rozumieniu SAP, różni się od zwykłego procesu zakupowego, w którym zamówienie kończy się fakturą dostawcy.
Jeżeli decydujemy się na taki sposób współpracy, ustalenie i podejście do aktualizacji cen, może np. nastąpić w momencie podpisania umowy. Jeżeli dostawca posiada własny system, można pokusić się o interfejs dla cennika. Dokumenty zamówień/umowy są w zasadzie po to, żeby kontrolować terminy i ilości dostaw. Należy pamiętać, że w procesie konsygnacji funkcjonuje mechanizm samofakturowania, gdzie kupujący wystawia fakturę w imieniu dostawcy, a ta wynika bezpośrednio z pobrań zapasu konsygnacyjnego, dlatego porządek i aktualne cenniki w inforekordach konsygnacyjnych to podstawa.
Wracając do pytania, "jak zatem ma potwierdzić ceny przy UT z PIR konsygnacyjnym skoro ich nie widzi?", cenę można np. pokazać na dokumencie wprowadzając ją ręcznie w polu tekstowym pozycji.
pozdr.m.
Jeżeli decydujemy się na taki sposób współpracy, ustalenie i podejście do aktualizacji cen, może np. nastąpić w momencie podpisania umowy. Jeżeli dostawca posiada własny system, można pokusić się o interfejs dla cennika. Dokumenty zamówień/umowy są w zasadzie po to, żeby kontrolować terminy i ilości dostaw. Należy pamiętać, że w procesie konsygnacji funkcjonuje mechanizm samofakturowania, gdzie kupujący wystawia fakturę w imieniu dostawcy, a ta wynika bezpośrednio z pobrań zapasu konsygnacyjnego, dlatego porządek i aktualne cenniki w inforekordach konsygnacyjnych to podstawa.
Wracając do pytania, "jak zatem ma potwierdzić ceny przy UT z PIR konsygnacyjnym skoro ich nie widzi?", cenę można np. pokazać na dokumencie wprowadzając ją ręcznie w polu tekstowym pozycji.
pozdr.m.