Dzień Dobry,
Czy może ktoś poradzić jakimi metodami można obsłużyć tego typu proces:
1. Mamy klienta dla którego na stałe ustawiona jest pewna wartość np. 1000 PLN. Jest to minimalna wartość na jaką zostanie zafakturowany w miesiącu klient.
2. Dla klienta realizowane są w ciagu miesiąca usługi. Każda usługa ma swoją wartość.
3. Na koniec miesiąca wystawiana jest faktura, brana pod uwagę jest wartość usług i wartość opłaty minimalnej i możliwe są 3 scenariusze
Scenariusz 1. Dla klienta zrealizowano usługi o mniejszej wartości niż opłata minimalna. Założymy że usług zrealizowano na 900 PLN. Klient do zapłaty ma nadal opłatę minimalną 1000 PLN, ale 100 PLN będzie miał do wykorzystania dodatkowo w następnym miesiącu.
Scanariusz 2. Dla klienta zrealizowano usługi o większej wartości niż opłata minimalna. Założmy że usługi zrealizowano na 1100 PLN. Klient do zapłąty ma opłatę minimalną 1000 PLN i nadwyżkę usług 100 PLN czyli razem 1100 PLN.
Scanariusz 3. Wartość zrealizowanych usłgu i opłaty minimalnej są takie same, klient do zapłąty ma wtedy tylko opłatę minimalną.