Cześć,
mam problem z modułem SD, a konkretnie sprzedażą towaru, który jest na stanie, ale nie można go wypisac...
Przykładowo pokazuje mi na stanie 33 opak produktu X, w zadnym zleceniu do którego mam dostep go nie ma. Przy próbie uzupelnienia zlecenia pokazuje mi towar niedostepny i awizo dostawy, ktora bedzie za 2 tyg. Pytanie gdzie w takim wypadku sa te 33 opak. W transkacji CO09 tez nie pokazuje , ktore zlecenie blokuje ten towar..jest jakies potwierdzenie przy dniu 14 marca, ale w tym zleceniu tez tego nie ma.. Przy innych produktach udawało mi sie czasem znalezc zlecenie w którym produkt sie znajdowal, ale nie było w tym zadnej logiki bo ani nie było to najstarsze zlecenie ani z najstarszym numerem.. Czy ktos ma jakis pomysł
ukryty towar ;)
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt mar 08, 2024 2:43 pm
-
- Posty: 8555
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 2023 times
- Been thanked: 1530 times
Re: ukryty towar ;)
W nocie 1893237 - Everything about transaction Co09 (wymagane logowanie S-userem) jest opisane jak czytać informację o dostępności w transakcji CO09.
W Twoim przypadku 33 opak produktu są już zaalokowane do zleceń sprzedaży w dn. od 30.01.2024 do 21.02.2024. Od dn. 22.02.2024 masz już ujemną dostępność, czyli nie możesz już nic wysłać.
Mamy dziś 08.03.2024. Dlaczego zatem w systemie masz zaległe zlecenia od 30.01.2024? Czy faktycznie te zlecenia czekają jeszcze na wysyłkę? Jeśli tak, to dlaczego nie zostały jeszcze wysłane? Jeśli nie chcesz tych zleceń realizować to powinny one zostać usunięte z systemu lub odrzucone. Inaczej będą stale blokować dostępność - system zakłada, że skoro utrzymujesz te zlecenia to pewnie w końcu jest zrealizujesz.
W Twoim przypadku 33 opak produktu są już zaalokowane do zleceń sprzedaży w dn. od 30.01.2024 do 21.02.2024. Od dn. 22.02.2024 masz już ujemną dostępność, czyli nie możesz już nic wysłać.
Mamy dziś 08.03.2024. Dlaczego zatem w systemie masz zaległe zlecenia od 30.01.2024? Czy faktycznie te zlecenia czekają jeszcze na wysyłkę? Jeśli tak, to dlaczego nie zostały jeszcze wysłane? Jeśli nie chcesz tych zleceń realizować to powinny one zostać usunięte z systemu lub odrzucone. Inaczej będą stale blokować dostępność - system zakłada, że skoro utrzymujesz te zlecenia to pewnie w końcu jest zrealizujesz.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt mar 08, 2024 2:43 pm
Re: ukryty towar ;)
Własnie problem w tym, ze w tych zleceniach o których piszesz, czyli od 30.01 do 21.02 nie ma tego towaru bo przy próbie uzupelnienia pokazuje dopiero datę kolejnej dostawy :/ ja wiem, ze to tak powinno wygladac, ze tam gdzie nie ma plusa to znaczy, ze mozna uzupelnic zlecenie, ale niestety w moim przypadku tak to nie wyglada
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 8555
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 2023 times
- Been thanked: 1530 times
Re: ukryty towar ;)
Screenshot z poprzedniego posta pokazuje ekran kontroli dostępności. Ten ekran nie pokazuje, że na zleceniach od 30.01 do 21.02 nie ma potwierdzonego towaru. To możesz zobaczyć w przeglądzie linii harmonogramu pozycji zlecenia sprzedaży. Sprawdź te linie dla zleceń od 30.01 do 21.02, moim zdaniem na pewno znajdziesz potwierdzone linie harmonogramu, które rezerwują dostępność zapasu.
Zdecyduj co chcesz zrobić z tymi zaległymi zleceniami sprzedaży:
Zdecyduj co chcesz zrobić z tymi zaległymi zleceniami sprzedaży:
- czy będą one realizowane - jeśli tak to trzeba utworzyć dostawy i wysłać je do klienta
- jeśli nie to skasuj, bądź zablokuj te zlecenia, tak aby zwolnić dostępność zapasu.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pt mar 08, 2024 2:43 pm
Re: ukryty towar ;)
Faktycznie, niepotrzebnie robiłam tą kontrolę dostępności bo teraz widzę, ze jak od razu próbuje zrobić dostawę na te najstarsze zlecenia to w większości przypadków mogę je utworzyć
Problem w tym, ze mam priorytetowe zlecenie z bieżącej daty, które chciałabym uzupełnić..
Jak wtedy uzupelnic takie zlecenie ? Próbowalam to zrobic za pomoca transakcji v_ra , czyli przetwarzania zaległych zlecen i przerzucenia towaru z tego zlecenia w którym jest towar do nowego zlecenia, ale niestety nie powiodło sie.. towar ze starego zlecenia znika i wskakuje do kolejnego najstarszego
Problem w tym, ze mam priorytetowe zlecenie z bieżącej daty, które chciałabym uzupełnić..
Jak wtedy uzupelnic takie zlecenie ? Próbowalam to zrobic za pomoca transakcji v_ra , czyli przetwarzania zaległych zlecen i przerzucenia towaru z tego zlecenia w którym jest towar do nowego zlecenia, ale niestety nie powiodło sie.. towar ze starego zlecenia znika i wskakuje do kolejnego najstarszego
-
- Posty: 8555
- Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
- Has thanked: 2023 times
- Been thanked: 1530 times
Re: ukryty towar ;)
Zobacz SAP Help o Backorder Processing. Znajdziesz tam informację jak przerzucić ilość potwierdzoną między zleceniami - Redistributing Already Confirmed Order Quantities
Możesz to też zrobić całkowicie ręcznie. Dla jakiegoś starego zlecenia, z potwierdzoną ilością, którego nie chcesz wysyłać ustaw blokadę dostawy. To zwolni dostępność zapasu. Wtedy możesz wejść do tego priorytetowego zlecenia i zrobić kontrolę dostępności.
Jeśli faktycznie regularnie chcesz zdejmować potwierdzenia z normalnych zleceń i przydzielać te ilości do zleceń priorytetowych, to możesz wykorzystać transakcję v_v2 - nota 1861066 - Everything about SDV03V02 / transaction V_V2 Transakcja V_V2 może ustawiać zlecenia zgodnie z priorytetem dostawy: Priorytet dostawy jest definiowany w szczegółach pozycji zamówienia, zakładka "Shipment":
Możesz to też zrobić całkowicie ręcznie. Dla jakiegoś starego zlecenia, z potwierdzoną ilością, którego nie chcesz wysyłać ustaw blokadę dostawy. To zwolni dostępność zapasu. Wtedy możesz wejść do tego priorytetowego zlecenia i zrobić kontrolę dostępności.
Jeśli faktycznie regularnie chcesz zdejmować potwierdzenia z normalnych zleceń i przydzielać te ilości do zleceń priorytetowych, to możesz wykorzystać transakcję v_v2 - nota 1861066 - Everything about SDV03V02 / transaction V_V2 Transakcja V_V2 może ustawiać zlecenia zgodnie z priorytetem dostawy: Priorytet dostawy jest definiowany w szczegółach pozycji zamówienia, zakładka "Shipment":
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.