MIRO-problem z kontem "Rozliczenie zakupu" w wal.

W tym dziale znajdują się posty z zakresu modułów finansowych systemu SAP...
ODPOWIEDZ
Krzysztof10
Posty: 1
Rejestracja: czw maja 14, 2009 6:54 pm

MIRO-problem z kontem "Rozliczenie zakupu" w wal.

Post autor: Krzysztof10 »

Witam,

mam pytanie dotyczące transakcji MIRO. Jest umowa terminarzowa z dwiema pozycjami. Waluta umowy to USD. Do jednego z przyjęć została wystawiona faktura zakupu w MIRO o poprawnym księgowaniu tj.: (np. kurs USD-PLN --> 4 zł):
Dostawca Ct 100 PLN (waluta oryginalna: 25 USD)
Rozliczenie zakupu Dt 80 PLN (20 USD)
Odchylenie od cen ewid. materiału Dt 20 PLN (5 USD).

Następnie nastapila fakutra korygująca w MIRO (również poprawnie zaksięgowana), tj.:
Dostawca Dt 100 PLN (waluta oryginalna: 25 USD)
Rozliczenie zakupu Ct 80 PLN (20 USD)
Odchylenie Ct 20 PLN (5 USD).

Natomiast kolejna faktura księgowana w MIRO do tej samej pozycji umowy i tego przyjęcia - nastąpiło błędne ksiegowanie na koncie "Rozliczenie zakupu" ale wyłącznie w walucie oryginalnej, natomiast wszystko jest w porządku w walucie krajowej:
Dostawca Ct 100 PLN (waluta oryginalna: 25 USD)
Rozliczenie zakupu Dt 80 PLN (0 USD)
Odchylenie Dt 20 PLN (25 USD).

Jest to pierwszy i jedyny taki przypadek z jakim mam do czynienia, jak wiadomo takich księgowań dt. konta Rozliczenie zakupu jest setki lub tysiące miesięcznie.
Dodtakowo testy pokazały jedną rzecz:
Jeżeli w MIRO na głównym ekranie dla pola Zamówienie zakupu/Umowa terminarzowa podamy jedynie numer umowy terminarzowej (bez pozycji) to wóczas generuje się powyzszy bledny dokument ksiegowy dla waluty oryginalnej (USD). Natomiast gdy podamy numer i pozycje umowy terminarzowej - dokument księgowy jest poprawny zarówno dla USD jak i PLN!
Dokument przyjęcia materiału (PZ) jest prawidłowo zaksięgowany w USD jak i PLN.

Proszę o rady co może być przyczyną takiego zachowania systemu.

Z góry dziękuję!
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1477 times
Kontakt:

Post autor: dominik.tylczynski »

Proponuję zgłosić ten problem do OSS'a. Dokładnie wiesz kiedy pojawia się ten błąd, zatem nie będzie problemu z jego opisaniem. Napisz proszę jaka jest odpowiedź OSS'a.
Dominik Tylczyński, ICG
ODPOWIEDZ