Urodziny pracownika

W tym miejscu możesz zadawać pytania oraz dyskutować na temat modułów kadrowo płacowych SAP.
ODPOWIEDZ
zdjw
Posty: 1
Rejestracja: pt kwie 20, 2012 11:32 am

Urodziny pracownika

Post autor: zdjw »

Witam Państwa !

Mam prośbę o podpowiedź w jaki sposób uzyskać informację (w postaci listy) o osobach, które obchodzą urodziny w danym dniu. Ponieważ funkcjonalność ta dedykowana będzie m.in. do kierownictwa zależy mi na prostocie rozwiązania (od strony użytkowej oczywiście). Nie chciałbym uzyskać gotowego rozwiązania ale tylko kierunek działań i kroki realizacji.

Niestety jestem początkującym użytkownikiem, więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam, Zbyszek.
muratr
Posty: 8
Rejestracja: wt maja 22, 2012 1:49 pm

Re: Urodziny pracownika

Post autor: muratr »

Nie wiem czy odpowiedź zadowoli początkującego użytkownika. W zbiorze informacji SAP Query (zapytania ad hoc) można uwzględnić pole "Dzień i miesiąc daty urodzenia" z puli pól dodatkowych IT0002 (zbiór informacji opracowujemy w transakcji SQ02). Być może w Pana przypadku to pole jest dostępne. Wystarczy teraz utworzyć zapytanie ad hoc, gdzie jedym z warunków wyboru będzie właśnie to pole.
Jeżeli modyfikacja zbioru informacji nie wchodzi w grę, to pozostaje tylko wyprowadzenie do excela wyniku zapytania ad-hoc zawierającego datę urodzenia i eliminację innych osób niż urodzone danego dnia za pomocą narzędzi excelowych. Podobną listę można wyeksportować do excela z raportu Elastyczne dane pracownika.
szymon.seroka
Posty: 12
Rejestracja: pn cze 22, 2009 3:18 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Urodziny pracownika

Post autor: szymon.seroka »

Zbyszku,

Najprościej użyć tego standardowego raportu, tzn. tej transakcji: S_PH9_46000221

W niej możesz wpisać w pole:
Data urodzenia (w miesiącu) wartość dzisiejszy dzień, czyli dzisiaj 21
Miesiąc w dacie urodzenia wartość bieżący miesiąc, czyli dzisiaj 09
i raport wyświetli ci osoby, które dzisiaj mają urodziny.