MCE3 a FBL1N
-
MCE3 a FBL1N
Witam
Chciałbym wyciągnąć wartość zakupów od dodstawców. Najczęściej korzystam z transakcji fbl1n i sprawdzam to po dokumentach księgowych. Chciałbym dowiedzieć sie dlaczego analiza dostawcy i transakcja mce3 pokazuje mi inną wartość i dlaczego wartości tych transakcji się różnią.
Zaznaczę że jestem początkujący w systemie SAP także proszę o wytłumacenie łopatologicznie
Pozdrawiam
Chciałbym wyciągnąć wartość zakupów od dodstawców. Najczęściej korzystam z transakcji fbl1n i sprawdzam to po dokumentach księgowych. Chciałbym dowiedzieć sie dlaczego analiza dostawcy i transakcja mce3 pokazuje mi inną wartość i dlaczego wartości tych transakcji się różnią.
Zaznaczę że jestem początkujący w systemie SAP także proszę o wytłumacenie łopatologicznie
Pozdrawiam
-
- Has thanked: 2016 times
- Been thanked: 1521 times
-
Re: MCE3 a FBL1N
Porównuję wartość zamówień od dostawcy. Powiedziano mi że w obu tych widokach powinny być te same wartości ale niestety tak nie jest.
-
Kto Ci to powiedział?
Wartość zamówień ma niewiele wspólnego z wartością faktur.
Zobacz co dokumentacja SAP pisze o aktualizacji MCE3:
Całość dokumentacji do Purchasing Information System (transakcja MCE3 to właśnie część PURCHIS) jest na https://help.sap.com/erp2005_ehp_08/hel ... ameset.htmSAP Help: PURCHIS, Quantities/Values pisze:Effective purchase order value
The effective purchase order value is the value of the purchase order including discounts, surcharges, delivery costs and cash discounts.
This key figure is updated when a purchase order or a scheduling agreement is created and changed for the purchase order date of the delivery scheduling in local currency (information structure S011, S012).
In the analyses of long-term planning, the effective order value can only be determined when the vendor is known. The key figure is calculated via the purchase order price in the purchasing info record.