MCE3 a FBL1N

W tym dziale znajdują się posty z zakresu modułów finansowych systemu SAP...
ODPOWIEDZ
BLAZO
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 22, 2017 11:57 am

MCE3 a FBL1N

Post autor: BLAZO »

Witam

Chciałbym wyciągnąć wartość zakupów od dodstawców. Najczęściej korzystam z transakcji fbl1n i sprawdzam to po dokumentach księgowych. Chciałbym dowiedzieć sie dlaczego analiza dostawcy i transakcja mce3 pokazuje mi inną wartość i dlaczego wartości tych transakcji się różnią.

Zaznaczę że jestem początkujący w systemie SAP także proszę o wytłumacenie łopatologicznie :)

Pozdrawiam
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1478 times
Kontakt:

Re: MCE3 a FBL1N

Post autor: dominik.tylczynski »

Jaki wskaźnik z MCE3 porównujesz z wartościami z FBL1N?
BLAZO
Posty: 5
Rejestracja: śr lut 22, 2017 11:57 am

Re: MCE3 a FBL1N

Post autor: BLAZO »

Porównuję wartość zamówień od dostawcy. Powiedziano mi że w obu tych widokach powinny być te same wartości ale niestety tak nie jest.
dominik.tylczynski
Posty: 8356
Rejestracja: wt kwie 03, 2007 4:05 pm
Has thanked: 1924 times
Been thanked: 1478 times
Kontakt:

Re: MCE3 a FBL1N

Post autor: dominik.tylczynski »

BLAZO pisze: śr lut 22, 2017 2:01 pm Porównuję wartość zamówień od dostawcy. Powiedziano mi że w obu tych widokach powinny być te same wartości ale niestety tak nie jest.
Kto Ci to powiedział?

Wartość zamówień ma niewiele wspólnego z wartością faktur.
Zobacz co dokumentacja SAP pisze o aktualizacji MCE3:
SAP Help: PURCHIS, Quantities/Values pisze:Effective purchase order value
The effective purchase order value is the value of the purchase order including discounts, surcharges, delivery costs and cash discounts.
This key figure is updated when a purchase order or a scheduling agreement is created and changed for the purchase order date of the delivery scheduling in local currency (information structure S011, S012).