Faktura korygująca dot. sprzedaży - prośba o pomoc

A tu dla odmiany podyskutować możesz na tematy logistyczne SAP. Jeśli pojawią się jakieś pytania, nie zwlekaj, zadaj je natychmiast.
ODPOWIEDZ
jakub_99
Posty: 5
Rejestracja: pt mar 10, 2023 8:02 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Faktura korygująca dot. sprzedaży - prośba o pomoc

Post autor: jakub_99 »

Dzień dobry wszystkim,

z góry przepraszam za (być może) lakoniczne pytanie, jestem początkujący i próbowałem poszperać trochę samodzielnie na forum, lecz nie znalazłem satysfakcjonującej odpowiedzi.

Pytanie dotyczy utworzenia faktury korygującej do faktury sprzedażowej.

Z tego, co udało mi się wyczytać na help.sap.com tzw. Request for correcting invoice skutkuje utworzeniem tzw. "credit memo" (czyli po polsku notą kredytową) - która z tego, co mi powiedziano, nie jest dokumentem księgowym.

Pytanie zatem - czy istnieje transakcja w SAP pozwalająca utworzyć dokument o nazwie "Faktura korygująca", na której widoczne będzie odniesienie do dokumentu, który korygujemy (zgodnie z polskim prawem)?

Będę niezwykle wdzięczny za wszelką pomoc.

Pozdrawiam serdecznie,
Jakub
mgabryel
Posty: 406
Rejestracja: pn kwie 13, 2015 10:17 pm
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 35 times
Been thanked: 229 times

Re: Faktura korygująca dot. sprzedaży - prośba o pomoc

Post autor: mgabryel »

Oczywiście, że istnieje. Żądanie korekty tworzy się w tej samej transakcji co zlecenie sprzedaży, czyli VA01. Tam należy wybrać odpowiedni rodzaj zlecenia. Standardowy rodzaj to RK - Żąd. FaktKoryg., jednak firmy często tworzą swoje niestandardowe rodzaje zleceń Z*, żeby zmodyfikować standardowe ustawienia procesu.

Takie zlecenie tworzy się w referencji do pierwotnej faktury i później powiązanie między tymi dokumentami jest widoczne w obiegu dokumentów.
jakub_99
Posty: 5
Rejestracja: pt mar 10, 2023 8:02 am
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Faktura korygująca dot. sprzedaży - prośba o pomoc

Post autor: jakub_99 »